today's phrase

役に立つ英語のフレーズを紹介していきます。もともとはBBCのtoday's phraseからです。

a big head

 

 58, a big head

 

意味

 

自分自身のことを賢くて成功していると思っている人。天狗になっている人。うぬぼれ。

 

日本でも言いますよね。でかい面するな!みたいな感じですね。

 

 

 

 

Nigel has boasted about his new job all night – he’s such a big head!

 

ナイジェルは一晩中新しい仕事の自慢をしていた。なんてうぬぼれ屋なんだ。

 

 

 

I don’t want to know about your perfect exam results. Don’t be such a big head.

 

君の完璧な試験の結果を知りたくないんだ。そんなにうぬぼれないでくれ。

 

 

 

Ruth’s new boyfriend is lovely – the last one was a real big head and always showing off.

 

ルースの新しいボーイフレンドは可愛いらしい。最後のボーイフレンドは本物のうぬぼれ屋でいつも目立ちたがっていたね。

 

 

 

メモ

 

have a big mouth

 

秘密にすべきことを喋りすぎる